måndag 14 juni 2010

vi tar det igen då...


Det var ett tag sedan nu, men jag har märkt att det finns ett behov att uppdatera det litegrann. Vad man säger till en gravid (alltså mig!), och vad man helst inte säger...

Jo, jag har en spegel, jag vet hur jag ser ut. Very much pregnant.

Efter förra veckans skörd av kommentarer, vill jag tillägga följande tips till mitt förra inlägg (har glömt när det var);

-"Oj, det är ingen risk att du föder här och nu väl, eller?"
När nån är ute på promenad och går sitt allra fortaste, är inte detta det mest uppmuntrande att säga, välj nåt annat nästa gång....

-"Ska du ta hand om hela kommunens befolkningsökning?"
Här är det smartare att spela ovetande, låtsas som att man tror att det är tredje barnet som väntas... i mitt fall är det ju så här att jag är fortfarande bara 2-barnsmamma plus en bebis. 4 barn blir det först om några år, när bebisarna har växt upp. Hårfin skillnad kan tyckas, men dock en skillnad.

-"Åh, fy f'n, ska du dra runt på den magen hela sommaren?"
Ljug, för hela friden, ljug. Hitta på vad som helst, tror du människan har gått upp 15kg, säg att det inte kan vara mer än 5kg...

Ni känner väl till uttrycket "happy wife, happy life"....Dåså, då kör vi på det, frågor?

2 kommentarer:

  1. Jag har klarat mig från de flest såna kommentarer denna gång. Men nu börjas det att ringas...hoppas hoppas jag slipper gå över i tre veckor bara...då slutar jag svara i telfonen :)!
    kram anna

    SvaraRadera
  2. Precis... med tafatta försök som
    "eh... skulle bara kolla att eh".. fast man fattar precis varför de ringer..

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)