måndag 28 juni 2010

kunde man ju räknat ut...

att allt ätande hela helgen, tre dagar i rad, bara massa godsaker, skulle sätta sig på baken direkt!?
Grillat kött, goda såser, potatis, sallader, melon med parmaskinka, citronmousse, panna cotta, mandelkex, jordgubbstårta, kaffe, chokladkaka med nötter, lördagsgodis, jordgubbar med grädde och socker mitt i natten, grillad korv med cole slaw, kesoröra, jordgubbstårta igen, solmogna nektariner, vaniljglass och blåbär....... Ett oroväckande litet hopp där sist på kurvan... men vad skulle jag ha gjort? Låtit bli att äta? I think NOT...


här har vi dagens uppgifter, får väl se hur många av punkterna som kommer att göras... vissa av dem är faktiskt redan gjorda... färskpotatisen står rykande het på spisen, ska bara klippas dill över, och köttet är klart.. en punkt mindre att göra..
ha en skön dag nu!

3 kommentarer:

  1. hur gör man för att bocka av uppgiften: fika mindre... öh va? går det???


    //spp

    SvaraRadera
  2. ja.. om jag har lyckats att fika mindre, så bockar jag av den .. det är inte gjort ännu. MS fyller ju år idag, så det har firats med kladdkaka och grädde... jag sparar den punkten till imorgon.. :o)

    SvaraRadera
  3. Jag funderade också på det men fick svaret: ska man fika mindre innebär det ju alltså att man måste fika MER dagen innan. Det hänger bara på hur man tänker alltså. Gott!/Sofia

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)