tisdag 1 juni 2010

saker att roa sig med en onsdagmorgon

Vaknade en halvtimme för tidigt, för att jag var tät i näsan och hade ont i halsen. Orkade inte gå och lägga mig och skynda mig att somna om, så jag stannade uppe. Så därför fick jag sen en massa tid över.... att göra viktiga saker på... Egentligen är det inte riktigt schysst mot frisören, för här har jag precis gått upp ur sängen, dragit en tröja över huvudet...
å andra sidan är det såna frisyrer jag gillar... förutom hur de ser ut, ska de vara relativt (eller helst helt) underhållsfria.... (nej, jag har inte tonat håret, vet inte riktigt varför det fått en skum blålila ton på kortet...)

ja, dubbelhakan sticker fram där, och även uppnäsan.... charmerande.. det är väl kanske enda nackdelen då, med att klippa av sig halva håret. Det finns mindre att gömma sig bakom...


Lägerfrisyren... och övrigt...
Små dilemman nu för tiden:
Om jag grejat för mycket, vilat för lite, får jag ont bak i ena skinkan och i ljumsken. Det liksom sticker/hugger och låser sig. När jag rör på mig. Nu har jag upptäckt att det är värre om jag går långsamt. Så mitt val är då att antingen gå långsamt, men då hugger det till. Eller så går jag fort, men alla som varit gravida vet hur magen beter sig då. Drar ihop sig och blir stenhård.... inte heller skönt.. men det är alltid bra med alternativ.
Om jag inte tar på mig stödstrumpor, svullnar fötterna och (smal, inte längre)benen och det liksom kryper i dem, på ett väldigt irriterande sätt framåt kvällen. Men om det är varmt ute och jag har på mig dem, så blir det nästan som värmeslag och så kliar det utav det istället. Men det är aldrig fel med alternativ.




3 kommentarer:

  1. Va snygg du blev i håret!! Kram

    SvaraRadera
  2. SNYGGO!!!!!

    Nu vill vi träffa er. Fick plötslig abstinens av familjen persepektiv!!!

    SvaraRadera
  3. Du är för go du!! Kanon fin i håret!!!!! KRAM mp

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)