lördag 19 juni 2010

same, same but diffferent, del 3

Jag är inte nån vän av popgruppen Kent, inte på nåt sätt alls. De låter tragiskt tråkiga. Och så har jag fått för mig att de är så, hur ska jag säga, pretentiösa, tar sig själva på ett alltför stort allvar.

Jag borde skämmas, att jag inte googlat henne tidigare, hon är ju härifrån, hemifrån här. Carolina Wallin Perez, har gjort en coverskiva på Kentlåtar "Pärlor och svin", tror jag den heter. Om man gillar Norah Jones, Katie Melua, Anna Ternheim m.fl. lite släpig, skön och jazzig stil... då gillar man henne också!

Här, får du en adress för att lyssna på ett smakprov...(det blev tyvärr inte nån länk att klicka på, men du löser säkert problemet..visst?)

http://www.youtube.com/watch?v=fvMPwAh7UA4&feature=related

Och vet ni, jag har jobbat tillsammans med henne på Shell (och hon var bustrevlig). Hon är nästan som en kändis, så visst kan man säga att jag har jobbat med en kändis då? VIsst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)