måndag 14 juni 2010

smågodis

Jag kan inte skryta med att vara speciellt hälsosam eller överdrivet nyttig när det gäller vad jag stoppar i mig. Tyvärr. Alla sorters varianter av socker duger bra. Kakor, glass, smågodis.. det enda som inte riktigt gått hem är typ chips, popcorn och sånt. Antagligen skulle det också gå ner, om jag bara strödde lite socker över. Men det gör jag inte. Jag sparar det enda lilla området av seger och använder när det känns som att jag behöver ha nåt besserwisser-aktigt att säga, i stil med;

"va, nä, jag äter inte chips!"

"nänä, inga jordnötter för mig inte"...

"nej du, popcorn det är för salt och fett för mig"...


jamenellerhur?...


En del människor hävdar på riktigt att frukt är godis, att små minimorötter minsann är lika gott och att en liten ruta choklad räcker, om de mot förmodan skulle känna ett litet litet sug... Usch! Jag tror inte för ett ögonblick att de talar sanning. Jag vägrar tro det. Jag vill inte. Nej väl?!

Så har jag tänkt. Och tyckt. Och tycker nog fortfarande. Men kolla här....

Förra veckans vinnare! Helt otippat, vildmix/trädgårdsblandning av tomater.. i alla former och färger. Och de var jättegoda, jag har ätit minst ett kilo! Det måste vara hormonerna, för inte är det normalt iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)