torsdag 24 juni 2010

att vakna på fel sida

Innan jag blev sparkad ur min sömn imorse, bokstavligt talat, drömde jag att jag inte hade magen kvar att bära på. Jag var slimmad och stark, solbränd, snygg i håret.....nån bebis såg jag inte röken av dock? Iallafall, jag var inne på ett fik, hela drömmen var på fiket. Ett skinande rent och fräscht fik, inte ett dammkorn, eller nåt gammalt märke av spillt kaffe på borden. De sålde ALLT som jag gillar, allt var dessutom doppat i choklad, oavsett om det var kanelbullar, wienerbröd eller muffins. Allt var blänkande och mustigt chokladbrunt. Stora muggar med varm choklad med grädde....Allt kostade 12:-, oavsett vad man valde...

Och som jag valde, valde, och valde igen, ändrade mig, tog flera stycken, samtidigt som jag försökte få alla andra att göra detsamma....tallriken svämmade över, jag bet i en muffins, tog ett bett i ett annat bakverk innan jag ens var färdigtuggad med muffinsen.. smått hysteriskt.. fast härligt och underbart!



Och så vaknar man... med den enorma magen fortfarande mitt fram, inte direkt slimmad och allt annat än stark, det är ju som att vända en Finlandsfärja i sängen..Brödsmulor på bordet sen igår, torkade makaroner på golvet, damma i fönstren, Lillasysters leksaker precis överallt.. sonens fotbollar i olika modeller också överallt.... en hög med tvätt, osorterad i en stol..
Är det konstigt att man blir, bara lite, vresig då?

storasyster åkte till en kompis, jag packade in övriga två i bilen och åkte och fikade.. så där ja..

"jo, ni vill visst fika!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)