måndag 21 juni 2010

Jordgubbar och glass

verkar vara melodin!
För mitt eget knasiga intresses skull så väger jag mig varje måndag(och gör en graf, får väl se om jag törs göra likadant efter knodden är född...?) ... jag var lite orolig att viktkurvan skulle helt gå igenom taket, under några veckor i maj, men nu verkar det har lugnat sig. Så fastän jag ätit jordgubbar och glass i mängder, och fikat som aldrig förr, så är viktökningen bara 200g. Det är helt i min smak.

Missförstå mig rätt, jag strävar verkligen inte efter en graviditet i Anna Ankas stil, men om det drar iväg över 20-30kg blir det jobbigt att hitta kläder och det blir allmänt jobbigt för mig att bara finnas till. Det blir jobbigt för de flesta runtomkring att jag finns till ....Plus att de helst ska "försvinna" (allra helst poff, av sig själv) efteråt också...

För övrigt kan jag inte längre gå några längre promenader, det gör mig sur, helst inte gå alls, då blir jag sittade med ont i bäckenet/höften/ichias-typområdet, hela eftermiddagen och kvällen. Att gräva i trädgården har också visat sig vara ett mindre bra val... Men nu börjar jag iallafall se en ände på det hela... bara sommaren kvar... bara...

2 kommentarer:

  1. Hej Going - det ÄR inte långt kvar och det ÄR värt det! Köp en riktigt bra vilstol - det är DU VÄRD!!! Där kan man sitta och dricka Milkshake så man inte spiller på magen, hahaha
    Kram
    Gaby

    SvaraRadera
  2. jag ska nog komma på nåt som jag ska köpa mig själv som belöning efteråt... jag ska fundera hela sommaren... :o)
    Men en vilstol, tror du jag får sitta ifred i den?! haha!...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)