söndag 27 juni 2010

på begäran!

här kommer mitt bästa tips, till andra gravida...

De allra flesta får tips som är värdelösa, så också jag. Antagligen har man gett ett och annat dåligt tips också. Men här kommer ett som faktist har funkat;

De flesta tänker nog att har man fött barn, så är lite såriga bröstvårtor "piece of cake", eller " a walk in the park".. ja kanske. Själv satt jag och grinade med första barnet, varje gång hon skulle äta, kallsvettades innan hon ens börjat. Efter kanske 30sekunders sugande hade man vant sig, smärtan klingat av.

Lagom till andra barnet, fick jag tipset att köpa mig en lagom hård rotborste, eller liknande. Jag köpte scrub-handskar (ni vet såna man har i duschen). Sen härdade jag skinnet genom att skrubba som en galning varje gång jag duschade, i ca en månads tid innan förlossningen.
Funkade finfint för mig iallafall, även om det låter som en rätt knasig idé..

2 kommentarer:

  1. Synd att du inte kunde fått ur ig det för några veckor sen ;))! Är bättre idag faktiskt...kanske 20 sek!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ja, det var lite snålt av mig att inte bjussa på den innan det behövdes, helt sant... sorry.. men du kanske ska ha fler barn?

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)