söndag 27 juni 2010

Midsommarhelgen i bilder

Här kommer några få bilder på vår helg. Det har varit en jätteskön helg, med sovmorgnar och sena lata kvällar...
Här är det fredageftermiddag och Storasyster tillverkar sin egen midsommarkrans. Hon verkar inte ha ärvt mina icke-gröna fingrar..
I år regnade det inte på midsommarafton, jag vet inte när det hände senast? Däremot blåste det på Lillasyster och hennes pappa...
Vi hade italiensk buffé, med massor av härlig mat.... efterrätts-buffé med tårtor, glass, panna cotta...

Här har vi nästan alla kusinerna samlade, på ett hoppkort...


Lördagsmys... jättesöta kattungar...
Vi grillade, spelade fotboll, satt och pratade, drack kaffe... Livet är bra härligt!


idag, söndag var det dags för ännu mera mat.. vi hade ett masskalas, där vi firade fem personer på samma gång. Praktiskt. Korvgrillning, kaffe och tårta nere i Sunnanå, härligt väder!


Nästan först i tårt-kön... Lillebror/storebror med kusin vitamin...



Ja.. det är inte utan att man ser lite framtung ut... stackars svanken..
Efter en sån här ätar-helg, ska det bli intressant att se hur vågen reagerar...


4 kommentarer:

  1. tack för en underbar helg systeryster och som tack så skickar jag dig receptet på du vet vad...

    SvaraRadera
  2. Den där tårtan läskade ju inte alls...hmmm. Verkar som om lillan inte gillade att jag käkat jordgubbar, grrr, hon har haft sån magknip. Japp, japp, det var den jordgubbssommaren det. Supermysigt att träffa er! Tack för allt fix!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en underbar midsommarafton!! Mycket tack vare dina påhitt ;) KRAM mp

    SvaraRadera
  4. Jag äter jordgubbar som en galning för att vänja knodden - vet inte om det hjälper, men gott är det!
    Ja, midsommarafton blev bra, men knappas tack vare mig :o)
    Ja, skicka receptet, så ska jag lägga ut det, det är läskigt gott...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)