lördag 19 juni 2010

Vi er röde, vi er hvide

Ikväll hejar vi på Danmark, som spelar mot Kamerun. Är Danmark det enda lag som inte spelar i tighta tröjor? Kamerun spelar definitivt i tighta tröjor, som Storasyster spekulerade i; är det för att de tycker att de har muskler eller?

Iallafall så kommer jag att tänka på när Danmark var lite i ropet, och hade spelat in den där fotbollslåten "vi er röde, vi er hvide", jag tror jag gick på högstadiet och fotboll hade blivit väldigt viktigt. Det var nåt stort fotbollsmästerskap, vet inte var eller vilket år MEN, men jag minns att min totala favorit i danska laget var... inte Michael Laudrup, inte Brian Laudrup, inte Morten Olsen, inte Fleming Poulsen utan.... PREBEN ELKJAER LARSEN!?... ska inte tonårstjejer bli kära i söta killar? Med svärmorsutseende, snälla ögon, snedlugg, tandställning..?
Här har vi en man, gammal redan då, med ett typiskt radioutseende, radiospelstil, och som dessutom stod och rökte (på) i halvtidsvilan... Där hade vi hjälten!



och då är detta ändå ett bra kort...

1 kommentar:

  1. I övrigt så är den fotbollslåten bland de bästa i nordisk fotbollshistoria, de borde ha den som nationalsång :) :) Man känner sig danskpatriotisk varenda gång man hör den :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)