tisdag 8 juni 2010

inte riktigt enligt planen

Jag hade en plan igår kväll, en plan för hur bra den här dagen skulle flyta...
Så här såg den ut, på ett ungefär:
- vakna pigg och se att solen lyser ute
- lämna Lillasyster på dagis
- gå en snabb runda (allt är ju relativt)
- hem och lämna svar på 2 uppgifter på uppdraget av naturkunskapen, klar i knoppen efter all frisk luft
- fixa fräsch lunch
- fixa och trixa med lite tvätt
- söka lite jobb på internet
- vara klar med allt tråkigt när de större barnen kom hem...

ja, ungefär så... men, så klart, det blev inte riktigt så .. det blev så här istället;
*vaknade urtrött, håret rakt upp, kråkor i näsan
*kom till dagis, möts i dörren av en fröken som säger att ett barn har kaskad-spytt.. jaha, vi vänder...
*får hasa mig runt på en mini-promenad med Lillasyster i vagnen, 18minuter... (alltid något)
*börjar må illa.. som kraftig åksjuka
*sätter Lillasyster framför AnimalPlanet för att få ligga lite horisontellt i soffan. Går sådär. Hon vill ha aktivt sällskap...av mamma-apan..
*Lillasyster vill gå ut och gunga, i hängmattan. Vilket betyder i praktiken att hon tittar på och jag mår ännu mer dåligt av gungandet..hon tycker nämligen inte om att gunga, vad är det för fel?
*sen vill hon hoppa studsmatta, jag står och tittar på, håller upp ögonlocken med fingrarna (hur kan det bli så? jag la mig extra tidigt igår..)
*får dåligt samvete över det skövlade jordgubbslandet, räddar en överlevande planta i en kruka
*bär in en protesterande Lillasyster, här ska ätas frukt och sen sovas
*hon hämnas genom att kladda päronkött på hela soffkudden, men somnar iallafall lydigt.
*sätter mig framför datorn. Ett halvt svar klart på 10 minuter. Bra! Andra svaret klart, men när jag ska spara försvinner alltihop, för att jag varit klantig, kan inte skylla på nån. Börja om. Inte bra där!
*lunchen blir klar precis när de större juvelerna kommer hem, jag har mättat mig med gamla våfflor under tiden..

Så.. då ska jag bara kasta mig över tvätten, disken, jobben, dammråttorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)