måndag 28 juni 2010

öh, tänkte inte på det...

Ett av de starkaste argumenten jag hade här hemma för att få köpa den där snobbiga vagnen jag skrivit om tidigare, var att vi skulle kunna behålla (skit)bilen (som bara startar varannan gång)som vi har här hemma. Eftersom den gick att vika ihop och skulle få plats bak i bagageutrymmet, även med det 6:e sätet uppfällt.
Vi har en Opel Zafira, inte speciellt "hot", men den funkar (när den startar då...)

Nånstans finns det väl en liten önskan om att kunna ha en liten tuff bil, nån gång. En fräsig liten shoppingbil, som kan parkera lite hur som helst i rutan.... en mini cooper kanske? Det är såna här bilar man vill titta på, om man ska titta på nån bil alls...


Men efter att ha testat verkligheten, alltså fällt upp 6:e sätet, trängt in en människa därbak, ställt in vagnen, kommit på att den personen måste åla sig ut, och in, genom ett utrymme som är ca 15cm brett (ja, det eller att krypa in genom bagageutrymmet, eller att ta ut barnstolen, för att kunna fälla fram sätet, så att man någorlunda lätt kan komma ut, eller in...) så får jag nog erkänna att jag inte riktigt tänkt till....

Personen har också ett av hjulen på barnvagnen i knät...
Dessutom sitter den personen längst bak, ca 13cm från bakluckan... inte så trevligt om någon trafikant skulle visa sig vara väldigt närsynt. Eller varför inte full? Vilken av familjemedlemmarna vill man "offra" och sätta där? Dra lott?

Så argumentet jag hade, var inte så bra, trots allt. Så vi kommer att behöva byta bil. Och ju fler bilar vi tittar på desto närmare mardrömmen kommer vi....
Det är väl vad man kallar för en "reality check"...?


Folkabuss.... Vill.Inte.Ha.

3 kommentarer:

  1. Den folkvagnen var mycket finare än de vi hade när jag var liten;) Vi hade en röd och en gul!! Det är inte så konstigt att mamma åker en fin bil nu. Lycka till med bil letandet!! KRAM mp

    SvaraRadera
  2. Minns din V4. Super!! Och Pernillas Pippigula Manta och min Golf (Obs!Miami Blue, viktigt!).
    Det var tider det... Jag har ju min inte alltför vackra reservbil, som dock alltid startar. Det är ENDAST det den lever på kan jag säga.
    Men en tuff Folkabuss är väl inte det sämsta!!/Sofia

    SvaraRadera
  3. vi får väl se var det landar nånstans, just nu laddar jag mentalt för att det säkerligen blir världens fulaste bil... så kan det bara bli bättre.. :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)