tisdag 15 juni 2010

skolavslutning!






Härlig dag, härligt väder, härlig falsksång (speciellt allsången), härligt glada barn i nya kläder, stela skjortor, frasiga kjolar... det är nåt speciellt med just skolavslutningar.
Jag glömde raka benen, fick inte plattat håret, Lillasyster fick ha vintermössan på, men annars var det mesta på topp.

För den som undrar är mina tomater slut, så därför återgår jag till sockret...
Jag är inte helt tappad bakom en vagn när det gäller att baka, eller laga mat. MEN nån estet är jag inte. Så jag blir nöjd för ganska lite, här är jag riktigt nöjd faktiskt. Det är världens godaste rulltårta (i kategorin bakverk som inte innehåller choklad) Receptet kan ni få en annan dag. Nu ska jag raka benen. Det är ju försent nu, jag har ju redan varit ute bland folk. Men ändå.

2 kommentarer:

  1. men jag såg att du kompenserat chokladbristen i kakan med chokladdoppade jordgubbar. Finns lösningar på allt...

    SvaraRadera
  2. Precis! Nån liten fågel finns kvar...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)