söndag 27 juni 2010

uppdrag granskning

http://www.youtube.com/watch?v=HZp8e5Gbzk8

Klickar man på länken kommer man att få höra en skön 80-talsinspirerad låt med Salem al Fakir - "Roxy"

Jag har fått ett mer eller mindre seriöst uppdrag att lyssna på den och se hur jag tolkar texten... och det gjorde jag...
Först lyssnade jag igenom den, bara sådär... och den var riktigt skön, han är ju en rätt begåvad lirare(och med en oslagbar falsett) om man säger så. Har jag förstått, mina begränsade musikkunskaper till trots.

Men jag rev mig i huvudet.... och tänkte att jag måste ha fattat fel... eller att jag måste ha hört fel. Som barn gör, de sjunger engelska lite som de vill. Och jag måste ha hört lite som jag ville, kanske?

Men nu har jag hittat texten på hans officiella hemsida, och det verkar handla om en könssjukdom.... "Roxy is the one who gave it to me"....

Låten är fortfarande rätt bra, men inte lika skön, om man säger så... han förvånade mig...sannhistoria? Vem vet? Inte jag...

2 kommentarer:

  1. Ha! Så det var alltså inte bara jag som tyckte den var lite suspekt.
    /Daniel

    SvaraRadera
  2. Nej... det blir lite konstigt att sjunga med, tycker jag... :o))

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)