fredag 18 juni 2010

att ta tag i mitt liv

Nej, jag skoja bara.. idag ska jag ju göra INGENTING. Så var ju tanken. Och det går väl sådär. Fast jag bestämt att jag inte måste göra nånting idag, och då blir mer som en bonus, om jag skulle slå till och få nåt gjort.
Iallafall, så tänkte jag att jag skulle lägga ut receptet från min moster, på rulltårtefyllningen jag skröt om för några dagar sen.



det enda sura är väl att jag inte uppfunnit receptet själv, det hade vart nåt det!

Ok, så gör en vanlig rulltårta, det ligger säkert nåt recept och skräpar hos er nånstans. Sen låter ni den svalna, och fyller med;

2dl vispad grädde
1dl kesella
0,5-1 dl florsocker
1dl färska bär

Jag vispade först grädden, nästan fast, sedan tog jag i sockret och turkisk yoghurt (det berättade jag inte för barnen innan, jag hade ingen kesella), och vispade till lagom hård konsistens. Sist rörde jag i jordgubbar som jag delat i mindre bitar.
Rulla ihop, och skynda dig att ta första biten.

2 kommentarer:

  1. Hej igen.
    Försökta att kommentera men vet inte om de gick eller kom iväg eller va..........
    I allafall ä de gott mä tårta och din såg ju go ut.
    Kram Mor

    SvaraRadera
  2. jovisst kom du med! Kul! Det är ett recept från susanne, och det är jättegott! jag åt upp nästan halva tårtan själv..

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)