onsdag 1 september 2010

sorry

Ja, ursäkta, ni som kommer hem till mig ikväll och hoppas att det ska vara renstädat och mysigt. Det kommer inte att ske.

Jag hade faktiskt tänkt att jag skulle städa idag, det fanns med på min lista, det fanns med på kartan. Men nu har jag kommit på att jag hellre, mycket hellre äter ostsmörgåsar och dricker o'boy, än städar.

För jag är alldeles för mossig och trött i huvudet för att orka ta med dammsugaren runt i huset. Nattsömnen de senaste dygnen tar ut sin rätt antar jag. Det ser ut som kriget är hemma...

Visserligen fick Lillebror för sig att sova 2 x 3 timmar i sträck, men det förstod ju aldrig jag, så jag vaknade av hans ljud och satt upp i sängen och tittade på honom. Väntade, i 25 minuter minst varje gång, på att han skulle vakna, och det gjorde han ju inte. Han bara ligger och låter som en grinig delfin. Omtänksamt.

Och värmen är inte på i huset än. Det tänkte jag åtgärda med att elda i kaminen. Men skiten vägrade ju att börja brinna! Inte ens tidningspappret. Då förstår ni nivån av köld och fukt i vårt hus. Men, katching, vad pengar vi sparar på att inte sätta på värmen än.

Så, ingen värme, bara smuts. Kanske kan jag erbjuda lite the. Det är ju varmt i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)