torsdag 23 september 2010

när vi ändå är inne på motion

När nu kroppen verkar säga ok till att börja träna igen. (Borde jag googla på 4 kejsarsnitt+löpning?)

Tog svängen om Holms kyrka när jag skulle till apoteket och hade med mig Ipoden. Jag blir kär i MS varje gång jag tar fram den, vilken råbra present! Fast det var länge sen senast nu..typ 10 månader sen. You do the math.

Vänta... jo, nu vet jag. Och då, på Ipoden, kom det en helt knasig låt. En sån som man inte sitter och lyssnar på för att man tycker den är bra. Men som man blir toksugen på att träna till. Och där gick jag, själv, inte i träningskläder. Men med en sjukligt stor lust att börja hoppa och studsa med vagn, jeans, lilleman, mössa och allt... och jag var så nära. SÅÅ nära.... men i sista sekunden tittade jag mig över axeln och där går ju en människa!
När kom den dit? Puh... tänk om jag bara hade börjat studsa loss?! Ljuvligt hade det vart! Ljuvligt!

Låten heter "Something's got me started" med Swingfly. Det funkade inte ljuvligt med länken.

Kom inte och säg att ni inte blir lite sugna på hopp och studs när ni hör den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)