måndag 20 september 2010

gasmask på!

för nu blir det skryt, skryt och eget beröm och annan skitlukt....

Det är den härliga tid på året då man, om man bor hyfsat på landet, får känna på hur friskt det luktar när de sprider gödsel på åkrarna...
Bra för dem, dåligt för oss som vill hänga tvätt ute. Tvätthögen har växt lavinartat under helgen, så nu blir det till att jobba, jobba, jobba på att minska den.

Iallafall, jag har tyckt att det har luktat mer skit i hallen, än i övriga huset. Luktat mer än utomhus också faktiskt. Märkligt. Har sniffat omkring, men inte hittat nåt mer stinkande än storebrors skor. Och även om de luktade, så var det inte den lukten.
Idag, såg jag en stor klutt på ena hjulet på barnvagnen... kattskit! Jag är ingen större supporter av katter i vanliga fall och absolut inte när de sätter sig och skiter i min trädgård. Äckligt.
Pillade och höll på, fick bort det tillslut.
Slänger på lillasyster kläderna, ställer ut henne utanför huset medan jag fixar med lilleman i vagnen.
Fastän hon stod nääästan helt stilla, tror ni inte att hon hittar en kattskit att ställa ner skon i? #%//?&%#¤!
Det stinker verkligen, så vansinnigt äckligt. Har jag valt att inte ha katt? JA. Då vill jag inte ha grannarnas katt heller, och inte deras skit... så enkelt är det.
Så, nån som vet, hur gör jag för att de ska skita nån annanstans? I nån annans trädgård, sin egen, till exempel.

Så, då har jag fått ur mig det. Måndagsvägningen gick väl sådär, när vi ändå är inne på skit-tema... +-0
Varken upp eller ner.

MEN... och nu kommer ju det bästa med den här dagen och det här inlägget. Jag har sprungit runt golfbanan, 4,8km. Med kattskit under fingernaglarna och allt. Det var knappt så att fötterna lyfte ifrån marken, men jag tog mig runt hela vägen. Stannade inte en enda gång. Ljumsken och magen tyckte väl att jag var halvsmart, men nu var det huvudet som bestämde. Goda tider, så bra jag är.
Helt grym, om jag får säga det själv.

Träningsvärken börjar dessvärre komma redan...

2 kommentarer:

  1. jag är IIIIIIIIImpad!!!

    big time!!

    göteborgsvarvet here she comes!!!

    SvaraRadera
  2. Oxå imponerad - 4,8km!!! Redan?! Bra gjort!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)