tisdag 21 september 2010

när man har hjärnan på avbytarbänken

Nej... alltså jag hade ett superbra blogginlägg på gång. Men så precis nu, när jag skulle börja skriva, så bara försvann det.
Poff!

Jag hade en kalasbra idé inatt också, när jag satt och ammade lilleman vid två-tre eller fyratiden, minns inte riktigt.. men jag minns att den var bra.

Jaha, nej, men vad gör man dårå? Ska jag bara slösa bort tillfället? Nej!

Jag får väl helt enkelt berätta om min fantastiskt spännande dag här hemma. Har börjat få upp farten på stegräknaren, gick till ICA bara för att posta ett brev. Fast jag alltså har en postlåda 50m från huset. Och när jag ändå var där, fick jag ju belöna mig med lite snask.

Och sen var jag lite lycklig när jag trodde att jag skulle få köpa mig ett extra torkställ. Men det var högst tillfälligt eftersom det jag hittade var riktigt rådåligt. Vi måste ha många meter. Meter, meter och ännu mera meter.
Eftersom lillen spyr och kissar på allt han kommer åt inom ett par meters radie. Jag tvättar handdukar, filtar, lakan, täcken och gud vet allt. Jag vet att det låter väldigt orutinerat, eller kanske rentav nonchalant, att låta honom hålla på sådär, men faktiskt, han är nästintill magisk på det området.
Jag lägger upp en spy-handduk, tar upp honom så att han ska rapa. Han tar god tid på sig. Sen plötsligt seglar han iväg med huvudet, och spyr på andra sidan, där det inte finns nån handduk. Om och om igen.
Tur för han att han börjat låta lite mindre nu, och att folk säger att han är rätt söt. Eftersom appearance is everything.

Nej, skönhetssömnen hägrar. Och att vila mig i form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)