söndag 19 september 2010

söndagkvällen


Vi hade valvaka med nostalgiska "varma mackor" och the. Det var jättegott! Man känner sig nästan som finnig tonåring, med handsvett igen...
Teet syns i bakgrunden, det var meningen att det skulle synas lite bättre... det är färdigt svensson pås-the, men faktiskt rätt gott. Fick i mig två koppar, på rekordtid.
För inte alltför länge sedan, skulle jag ha blivit kissnödig bara av att titta på teet. Men nu är det andra regler som gäller. För nu ammar jag. Och nu kan jag dricka baljvis med vatten och blir ändå inte kissnödig. Det är ju helt underbart. Vilken dröm.
En tanke; blir mjölken mer utspädd när man dricker mycket vatten? Eller får man bara mer mjölk, normalkoncentrerad, rätt och slätt?
Jag bara tänker logistiskt, vilket är mest gynnsamt för mig? Om det blir mer koncenterat (och därmed mer mättsamt) om jag dricker lite vatten, då behöver lilleman kortare tid ätandes för att bli mätt.... mmm jag gillar hur min hjärna tänker...
Jag klädde upp mig i kjol, för det var val. Säkert. Hade inget att göra med att jag inte hade några rena byxor kvar. Att allt är nedkissat (han har värsta strålen!) och/eller nedspytt. Närå.
Men det kändes lite bra att vara finklädd ändå, och stolpa iväg till vallokalen. Den som inte röstar borde nästintill skämmas tycker jag. Folk i andra länder går mil för att rösta, folk har dött för rätten att rösta, och många i Sverige bara rapar åt den rätten. Jag vet att det låter lite som "men tänk på de fattiga och hungriga barnen i Afrika" när barnen inte vill äta...men ändå.
Vi var nästan som ett litet parti bara vi, när vi kom. 4 barn + ett lånebarn. En hel skock. Skockpartiet.
Lite tungt känns att SD kommit över 4%-spärren. Lika tungt(inte riktigt kanske..)känns min måndagsvikt. Men jag ska inte väga mig förrän lite senare. Ska göra en annan grej först. Kommer till det i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)