torsdag 2 september 2010

planen

jag skulle ha måndagsvägt mig idag istället. Jag hittade fotfilen igen, som har varit borta. Eller inte borta, men jag visste inte var den var.
Och låg lite efter... jag har nu, efter att ha tagit igen för den missade fotvården i ett par veckor, två storlekar mindre i skor och skulle antagligen ha gått ner ett halvkilo till per fot. My kind of diet... Men det var inte det jag egentligen skulle skriva om. Jag har en slags plan nu, för hur jag ska tackla de sista kilona. Varje gång jag blir fikasugen, så ska jag ta en frukt, eller en morot. Easy peasy.
I teorin har det redan gått jättebra, i praktiken har jag firat beslutet med kaffe och lite choklad.
(Det kommer att bli mycket morötter....)

En alternativ plan är att låta lillebror äta upp mig. Han har ju inte speciellt mycket valkar på låren ännu, så han kan gott hjälpa till tycker jag. Här ser han lagom nöjd ut med att ligga på sned...

2 kommentarer:

  1. Att låta lillebror äta upp dig låter som en bra plan.
    Vi hade BVC med Niilo idag o han väger 5625g nu. Teoretiskt sett så har han ätit upp sig 1080g o eftersom jag har hans mat i mig så borde väl jag förlora samma mängd vikt, eller??

    Ser framemot fler bra tips!
    Noora

    SvaraRadera
  2. Det sägs ju att man blir brun av morötter, akta så du inte blir orange bara!:)

    Kul blogg!!
    / Lina

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)