onsdag 8 september 2010

Presenter

Det är makalöst vad människor är bra på att köpa presenter. Till lilleman i detta fallet, är det jag tänker på.
Men på riktigt, det är kuddar med brodyr, det är fina kläder, det är blommor, söta skor, härliga filtar och allt möjligt, inget glömt. Jag vill inte att nån ska känna sig glömd här nu. Viktigt.

Att få till rätt storlek, bara en sån sak, och kanske mest imponerande med folk som inte har fått barn, men som ändå har rätt bra känsla för både vad som är användbara grejor och vad som är rätt storlek. Väldigt långt från hur jag var som yngre och barnlösare.

Jag minns en julklapp till MS första syskonbarn. Stackarn. Antagligen hade jag inte lust att köpa nån julklapp, och antagligen kunde inte MS för att han antagligen hade träning. Vilket jag antagligen också hade, men antagligen var hans träning viktigare. Antagligen var jag lite sur för det. Men iallafall.
Lillkillen (då, inte nu) var ett halvår gammal och jag köpte en halvtaskig pyjamas på rea. Storleken var till en treåring. Stackars föräldrar som fick sitta där och hålla god min.
"nä, men titta, vilken fin. Så praktiskt att ha lite kläder till senare också".... eller nåt....

Såna typer (typ egoist, kan man nog säga att jag var) är inte vi omringade av, tvärtom. Bara smarta, begåvade och givmilda människor, verkar det som.
Så orättvist och så härligt!

kramar i massor!

1 kommentar:

  1. Hihi mm ja kan ja, är nog så att man själv vill ha en liten knodd =P men de kommer väl..ler Kramis

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)