tisdag 21 september 2010

ingen riktig blogger

när man surfar runt lite och spanar in lite stora bloggar, då märker man ett och annat. Alltså riktiga bloggar, skrivna av riktiga bloggare.
Jag har insett att jag inte är i närheten. På något plan.
De har antingen superseriösa inlägg, debatterande, provocerande om än det ena än det andra. Oftast väldigt high-tech begåvade. Eller så är de kändisar, har kändisbarn, kändiskompisar och går på kändisfester. Eller så är de hysteriskt roliga och gör bara massa crazy saker. Till vardags.
Eller så har de mode- och/eller trendspaningar. OCH framförallt, de har bilder på sig själva i "dagens outfit" = alltså dagens klädsel (översatt för oss lantisar)

Hur de gör för att få till alla kort på sig själva har jag ingen aning om. En kompis som skuggar dem hela dagarna? Eller så frågar de helt enkelt okända människor om hjälp att ta kort. Eller så har de fruktansvärt långa armar. Jag gissar på det sista. Och då är det kört för mig. (men om ni vill veta har jag ett för kort linne från HM, gammal amningsbehå från Lindex, ett par jeans från Ginatricot som börjar spricka i sömmarna)

Så om ni känner er lite snuvade på blogg-konfekten när ni läser här, så förstår jag precis. Och varken kan eller tänker göra nåt åt det. Men det bjuder jag på, och helt gratis då. Eftersom jag precis skrev att jag skulle bjuda på det.

Men bara för att visa min goda vilja ska ni här få ett litet modeinlägg och en annan typ...grej... Tubsockor. Jag får väldigt nostalgiska vibbar av såna här sockar, långa och korviga. Med noppor helst. Som skulle dras över jeansen, på ett speciellt sätt.
Och jag har alltid trott och tyckt att det har varit jättefult (ja, inte på 80-talet...)och jätte-ute. Det och loafers. Men kolla här. Här har vi ett par finfina ben. Inte vilka ben som helst utan Henke Lundqvists ben. Och ett par tubsockor. Alltså måste det vara inne igen. Eller?
Är det jag eller han som är fel ute?

I två dagar har jag skrattat åt den här märkningen inne på närmaste mataffär... och försökt att ta kort på det. Men jag tycker det är så pinsamt så jag måste vara säker på att ingen ser mig. Flera försök har gjorts, avbrutits i sista sekunden och jag har småvisslande fått låtsas göra nåt helt annat.
Men igår lyckades jag. Men eftersom min mobil är lite lam med tekniska detaljer kan jag inte blogga ifrån den, inte heller föra över bilderna till datorn. Så vad göra?
Jo, ta kort på den... så "obloggmässigt"... men ändå.
Visst blir man lite sugen på hanburgare?

nä, det var nog allt för idag.

2 kommentarer:

  1. och nästa veckas special-erbjudande bli... HONBURGARE!!!

    asgarv*

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)