tisdag 7 september 2010

Bella Nott(e)

Nä, det var ingen vidare bella notte... jag hade bestämt mig för att han nu skulle börja sova lite längre mellan matningarna på natten och dessutom somna om fort. Och natt till måndag gick jättebra.
Så jag bestämde enväldigt att nu, nu, NU, hade det vänt. Nu skulle här börja sovas lite bättre....

Det var just bara den lilla detaljen då, att jag inte direkt involverat lilleman i det beslutet... han var inte överens, om jag säger så...
Jag vaknade 03.02, och trodde han skulle vakna också, eftersom han knorrade och lät så förjordat.... upp och dricka lite vatten, lägga sig igen, upp och kissa lite, ta sig lite nässpray och lägga sig igen...
Kl 03.42, då blev det matning. Äntligen.
Men sen vill han inte somna om.... sparkar, fäktar, knorrar, vyssjas, vaggas, gungas, vill inte ta nappen, fiser och rapar, kräks lite, men inte somna om....
Kl 04.44 tittar jag på klockan, med all mascara under och med en dundrande huvudvärk i högra halvan av huvudet... (vilket ju är positivt, vänster sida är alltså helt ok, gäller bara att koncentrera sig på det.... det positiva)
kl 05.05 tar han äntligen nappen och tystnar. Verkar somna om, dock inte helt ljudfritt, men ändå...

Men då kan inte jag somna! Jag har suttit i två timmar och bara längtat efter att få somna, få lägga mig ner... jag har vägt Blocket mot Valium, undrat vilket som skulle vara bäst.. byta, sälja, eller söva ner....? Mig eller han?
Jag väcker MS, säger att jag går och lägger mig nån annanstans. Vilket visar sig bli storebrors säng, eftersom han har lagt sig i storasysters... somnar om, och vaknar 06.30, då MS åker till jobbet...

Idag blir mitt projekt att inta startställlning för att slänga mig i soffan eller sängen, så fort tillfälle ges.... otur på tvätt, städning och disk, men sånt är det.

Jag har inte inhandlat valium, eller lagt ut honom för byte/försäljning på blocket.

Än

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)