fredag 4 september 2009

snart är det fredagsmys...

Idag har det varit en rätt så härlig dag, jag åkte till stan för att hitta nåt att ta på mig på bröllopet... Vår relation, min och bil-asets alltså, har ju som bekant varit lite frostig på sistone, men idag gick det riktigt bra.

Anledningen till att vi kom så bra överens idag var antagligen att MS lyckades få igång den annars så döda stereon så att jag fick musik i bilen! Jag hade ett riktigt "halleluja"-moment i bilen, sjöng och vrålade hela vägen ner. Skrek för full hals... så härligt! På nåt vis hade jag glömt av hur härligt det är med musik, musik på hög nivå... ah... å så låter man så bra själv också, när man har hög volym.
Kom på att jag ska bli körsångerska när jag blir stor, alltså en som står i bakgrunden.... det vore nåt det! Briljant, vilken idé, då var det löst!

Här är förresten "bilmekanikern".. ni kanske trodde att det inte bodde nån mer än jag och mina barn i huset, men här är han.... "the man, the myth"...

Så hur gick det med shoppingen? Grejen är att jag egentligen avskyr att handla till mig själv, jag skulle behöva en personal shopper, som hjälper med mig allt, jag vet bara att jag skulle vilja se annorlunda ut, men har jag egentligen lång eller kort överkropp, lång eller kort hals, lång eller kort underkropp, hur ska jag klä mig för att se så bra ut som möjligt, med tanke på förutsättningarna?

- färger, mörkt, ljust eller färgglatt?

- modeller, långt, kort, eller mitt emellan?

- skärning, v-ring, o-ring, båtring....?

Av någon anledning så provade jag ett par eh... gördeltrosor, som jag läst på någon annans blogg, att det skulle vara så förträffligt.. Jo... jag har alltid varit misstänksam mot sånt (ni vet TV-shop Slim'n Lift osv) som håller in extra skinn/kilon... det borde ju puta ut någon annanstans då?... Precis... nu vet jag.... jag köpte inga...



men jag hittade en liten gullig prickig klänning, som jag tyckte om. Och ett halsband... om stilpolisen håller med mig eller inte, får jag aldrig veta...



1 kommentar:

  1. Vilket du inte vet är att du är väldigt söt och att allt klär en skönhet!! Själv har jag inte ens börja fundera på vad jag ska ha på mej. Men det är som vanligt!!kram/mp

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)