torsdag 10 september 2009

list-noja

Jag tror att jag har list-noja, en tom dag, en dag utan något inplanerat, blir aldrig en bra dag. Jag känner mig trygg med mina listor, jag får saker gjorda. Jag blir iinte stressad helt i onödan, bara i nödan. För tillfället "arbetar jag hemma", är föräldraledig och har all tid i världen.
Dessa spännande saker har jag roat mig med idag;
-samlat ihop en stor säck skor till skolan - skänks till bättre behövande
-varit ute på morgonpromenad
-bokfört, grejat med skatt och moms
-tonat håret
-tagit ner en tvätt
-vikt en tvätt
-hängt upp en tvätt
-fixat lunch
-"torr-moppat" golven
-fixat å trixat ihop en liten ask som brudparets present ska läggas i
-kokat in plommon
-bakat blåbärsmuffins
-kokat blåbärssylt.....
Japp.... ibland skriver jag till extra saker på listan, bara för att den ska bli extra lång (duscha, hämta barnen på skolan och sånt)

De blev inte så tokiga faktiskt...

det var någonstans i det här skedet som jag insåg att något måste göras åt golvet...
Det blir alltid saker på listan som inte blir gjort, som får stå med på listan flera dagar i rad. Putsa fönstren.... rensa rabatter... andra saker kommer aldrig ens upp på listan....ring gynekologen....
Jag borde kanske skriva upp att gå ut med den gröna soppåsen...?
Nu har jag bara Body Combat kvar på min lista för idag, men det kan jag inte göra, för då blir jag svettig, och jag vill inte tvätta ur hårfärgen (ja, jag svettas över hela mig, så att duscha men inte tvätta håret? that's a no no)... den blir överflyttad till morgondagens lista. Istället kanske jag kan lägga till Cykla med lillasyster?
Kram o hej!


4 kommentarer:

  1. känner igen mig lite i dig ja, dagen ska vara full me saker hihi..min idol du..kramis

    SvaraRadera
  2. Du är så mycket som jag önskar att jag vore!! Kram goa du. Från din svägerska som går mer på känslor ;o) men man lär sig så länge man lever!!

    SvaraRadera
  3. jag ÄLSKAR att stryka saker från listor. skönt att vi är fler "list-slavar". ÄLSKAR DIG SYSTER!!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)