torsdag 3 september 2009

lägesrapport

Idag har vårt vardagsrum förvandlats till en idrottsplats. Det har kastats diskus, slägga och kula. Det fanns ingen hejd på vilka redskap som användes.... Svensken mot norsken (och Bellman?)Höjd- och längdhopp samt häcklöpning.... hur gör ni andra? Jag försöker att hålla huset i någorlunda "snygg ordning".... men jag hinner liksom inte med... plötsligt när jag kommer ifrån köket ser vardagsrummet helt annorlunda ut...
Nåväl, han har ju kul i allafall... här nedan är han i fotbollsmundering... en annan av hans favoritsysselsättning :o)

Här är aset... med sladdarna inkopplade.... den har stått på laddning sedan igår, och i ren protest har jag vägrat att använda den idag. Där kan du stå!..Ensam... utan några härliga samtal att tjuvlyssna på... kall och blöt i regnet...

Övrigt att rapportera;

jag har hittat nötter som är jättegoda, fantastiska att ha i chokladkakor, när man bakar.. just nu vansinnesäter jag dem, istället för att gå lös på godis (eller min reservplan mjölk/o'boy)... läste dock på internet följande;

"Pecannötter innehåller A-vitamin och är rika på fosfor. Lämplig till medelstora papegojor och uppåt"...?...


här skulle jag egentligen ha ett kort .. men jag fick inte med kameran till skolan... jag skulle ha plåtat århundradets pantertant! På väg till skolan för att hämta barnen, går jag förbi en dam i riktigt grå ålder, sågandes i en EUR-pall, en tung pjäs. Men hon var så frän, för hon gjorde det med papiljotter i håret! Underbart! Sån vill jag också bli...
Noterat på skolgården; ett par lila tighta byxor, med hög midja. Fantastiskt.



1 kommentar:

  1. Ja jo... Hahahah - du är bara ljuvlig Malin!!!
    Johan Stengård hade nog utfärdat papegojvarning på oss båda för några år sedan... UTAN att vi då åt goa smaskiga Pecannötter... ;O))

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)