onsdag 2 september 2009

Men hur var det med den här onsdagen egentligen?!

Jag var så på gång, vilken morgon, allt flöt som det skulle. Ja, förutom att i stort sett hela familjen blivit förkyld (nåt vi pratade om för bara några dagar sen, att det var fantastiskt hur lnge vi hållt oss friska... ska man ju aldrig göra!) Så det är nu jag inte ska säga att jag fortfarande inte blivit smittad....
Iallafall... i tid till skolan, trots att jag paniksminkade mig i sista sekunden. I vanliga fall skiter jag i det, men nu finns det en gravid morsa(4:e barnet!) som också lämnar barn på skolan, som har gått över tiden med 2 veckor, som ändå lyckas se fräschare ut.... så jag måste försöka höja lägsta-nivån lite grann, om ni fattar?

Lillasyster somnade i vagnen, och det mesta verkade gå min väg... men sen kom regnet....
Jag såg ut som en dränkt katt, varken paraply eller regnkläder var med, men mascaran var på! Delvis.
Sen var det som att det mesta gick utför...
Jag skulle hänga tvätt, men tvättmaskinen verkar ha bestämt sig för att strejka... den vill inte tömma och det var en fröjd att bära upp en balja tvätt som vägde närmare 30kg.. testade först att tumla, men torktumlaren orkade helt enkelt inte runt med tvätten. Jag satsar på att frystorka tvätten...

Sen skulle jag och Lillasyster åka till affären och hämta ut ett paket, och lite andra ärenden. Hon var snorig och grinig, och hade väl egentligen ingen lust att följa med. Tyckte att det var lite tidigt att lämna henne ensam hemma (9mån på fredag).
Men bilen gav inte ett ljud ifrån sig.... aset startade inte! Jag blir liksom matt och vansinnig på samma gång...
Nu står den ute med kablar, laddas under natten. Tog ett kort på åbäket, men självklart funkade det inte att tanka över kortet till datorn... vad är det frågan om?

Så var det en skitdag ?
Nej, egentligen inte, för idag har Lillasyster fattat galoppen, och ålar sig/kryper runt på golvet. Och kanske roligast; hon har sagt både mama och papa..
Då smälter hjärtat....

Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Hahaha - ja tänk vad de små liven ger en...
    Ett leende, ett ord, en lite oväntad blöt puss... Kärlek på högsta nivå - oöverträffbar!
    Om det är någon tröst var min onsdag i klass med din...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh Milly goding va fort det har gått!! Kram mp

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)