söndag 6 september 2009

mysig söndag

Idag har det varit riktigt skönt väder, såpass så att vi var tvungna att klippa gräset... inget gott som inte har nåt ont med sig..... men vi hade lite tur och fick hjälp. Storasyster rastade gräsklipparen ett tag... vackert eller hur? Vi har mogna plommon...


Men dessvärre förstörde jag plommonen helt med denna kaka... hittar ni ett recept som heter "Hillevis plommonkaka".... hoppa över det! Plommonen är godare som de är... smeten var inte heller god...
Har fått en hel del kantareller utav min pappa (och mamma).... det luktar kantarell i hela vårt kök.... härligt! tackar! (snigeln som nu är förvälld även den, tackar jag särskilt för...)








Jag är fortfarande töntigt glad över att stereon i bilen funkar (mest troligt för att jag är en tönt)....

5 kommentarer:

  1. Mums jag tror jag kommer och pallar plommon någon dag!! :o)KRAM mp

    SvaraRadera
  2. gör det! de på marken är det extrapris på.. :o))

    SvaraRadera
  3. hörde du hur mycket kantareller de fick? ÖVER 100 liter!!! Ja varför inte sluta plocka när påsen är full. Nej det slutade med att de bar i sina t-shirts. det ska vara en norgren till det... ha ha ha

    SvaraRadera
  4. ja, men du vet.... är det Delicious, så är det!... :o))

    SvaraRadera
  5. ...och om dina Plommon tar slut så kan du få fler hos mej... GRATIS!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)