tisdag 29 september 2009

höst-tips!

på en av de få andra (ska ordet "andra" verkligen vara med? funderade fram och tillbaka och kom fram till att ja, det ska det..) bloggar jag följer läste jag om hur man bäst överlever hösten..

Som vuxen har jag börjat gilla hösten mer och mer, kanske beroende på att man har körtkort och bil och inte behöver cykla dit man ska. Så man slipper se ut som att man har kissat ner sig. Annat var det under skoltiden, då såg man ständigt inkontinent ut under november månad.

OK, nog om det...inspirerad av Underbara Clara ska jag ge ett tips, ett enda mysigt litet tips.
När det blåser och regnar som värst, sätt på julmusik på stereon, sen bakar man en mjuk pepparkaka, fixa the eller kaffe, tänd ljus.... sen släcker du ner hela huset.. låtsas att det är strömlöst. Sen kan hela familjen sitta och fika, mysa, kanske spela spel istället för att se på TV..?
Briljant eller hur?
Och det fina i kråksången är ju att det är just på låtsas, så man slipper ju obehagligheter som att toaletten inte spolar...

3 kommentarer:

  1. Du missade en viktig del, TÄND EN BRASA! (om man kan) och titta på elden en timme eller två, mycket rofyllt vill jag lova.

    SvaraRadera
  2. mjuk pepparkaka... mums!
    Men kan inte låta bli och fundera på...
    Skall man göra detta..
    Före eller efter tvätten?
    Före eller efter simträningarna?
    Före eller efter borttag av dammråttor (om man skall sitta på golvet...efter)
    Före eller efter läs och matteläxor?
    Före eller efter alla ruttna plommon på marken ute???
    Hahaha - fast jag håller med om att det låter kanonmysigt!
    Kram från den realistiska Gaby

    SvaraRadera
  3. Realism ja.... jo, det är nog så att även de små spontana mysiga grejorna måste planeras... skapa utrymme... något som jag jobbar med att bli bättre på.. :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)