fredag 11 september 2009

att göra sig klar för bröllop

Det är visserligen bruden som alla kommer att titta på och komma ihåg. Men även som gäst vill man ju göra sig i ordning. Och min vana trogen, så har jag en liten lista över grejor som jag vill ha gjort innan kl 11.00 imorgon;
- fixa till ögonbrynen - plocka eller klippa?
- tvätta håret - går inte att platta imorgon annars
- strumpbyxor eller tights? Tights... tror jag...
- stryka klänningen?
- skavsårsplåster
- alvedon, ifall man hamnar bredvid nån dönick...
- raka benen... och dylika ställen...
- lägg fram pappersnäsdukar (jag är hopplös, grinar och snorar alltid)
- fixa gamla kameran, extra batterier? Vår vanliga digitalkamera har bestämt sig för att balla ur... först var bilden på displayen upp och ner typ varannan gång man startade kameran, sen har den bara blivit svart. Så man har inte en susning om var man siktar... se ovan och ni fattar! Här trodde vi inte att den ens gick att ta bilder med längre, men plötsligt flashade det till.... nåt att spara för familjealbumet...

här har jag siktat in mig på kurskatalogen ifrån Högskolan Väst.... går och funderar på vad jag ska bli när jag blir stor.. avundas kraftigt de människor som vet vad de vill och hur de ska ta sig dit...jag famlar och svamlar omkring...
Det finns inget som jag riktigt går igång på, om ni fattar... har ingen utpräglad passion för något, snarare är jag rätt intresserad av allt... inte superduktig på nåt speciellt, men är lite småbra på allt möjligt...
Min personliga läggning är att alltid ta det säkra före det osäkra, och om man bara skulle gå efter vad som är bra, med tanke på konjunktur så kanske begravningsentreprenör vore nåt?
Journalist? -egentligen bara en tokig idé....
Ekonom? -för att jag gått 3-årig ekonomisk....
Lantmätare? -för att man får vara ute, ganske bred utbildn. ändå...
Fastighetsmäklare? -oxå bara en tokig idé, kan inte ens sälja majblommor....
Sjuksköterska? -kan se blod, men måste läsa upp naturkunskapen isåfall
Hälsovetare? -för att jag har behörighet att söka
Jag vill också vara lycklig, må bra och dansa över att jag hittat vad jag vill göra i livet...
Nä, nu ska jag jogga deppigheten ur kroppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)