onsdag 9 september 2009

Lill-Lördag i bilder!

Dagen började med att jag vaknade av att de äldre barnen tisslade och tasslade i köket..... jag kom ut ur sovrummet med håret på ände... och möts av en mysig frukostbricka, som de tänkt att de skulle ge mig på sängen.... vilka sköningar man har! Lite senare, när barnen kommit iväg till skolan, och morgonpromenaden var avklarad, åkte jag ner till sjön/skogen och plockade blåbär, fikade och myste med Malin, min härliga svägerska. Kaffe smakar sällan så gott som utomhus...
Ett litet skjul i skogskanten... en varm solvägg, tallbar och myror...

Här har jag tagit ett kort i Malins hink, mina små turk-hinkar gjorde sig inte riktigt på bild... härliga blåbär!




Den här utsikten, och det trevliga sällskapet, gjorde att vi satt en bra stund längre än vad jag egentligen tänkt...skönt att bara få vara...

Här en kladdig glass-skål, vaniljglass med färska blåa bär...



Sådär... en hel dag utan ironi... njut av det, det kommer nog att dröja....
kram och god natt!




3 kommentarer:

  1. Gud - man blir varm i hjärtat!
    Kram Vännen!

    SvaraRadera
  2. Skön blog, man måste faktiskt dra på smilbanden ibland... Hälsa familjen!

    //Simon

    SvaraRadera
  3. Stretcha dem så mycket du orkar, det mår man bara bra av... kramar till dig och familjen!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)