måndag 14 september 2009

huvudvärk

klockan är strax nio och jag längtar efter att alvedonen ska börja verka. Det riktigt dunkar i huvudet och humöret och tålamodet går hand i hand....
Dagen började annars väldigt bra, fick sällskap av kusin vitamin Pia, på morgonrundan. Hann med ett Body Combat-pass när Lillasyster sov. Hade annars bestämt mig för en härlig och lite lat dag....
Men så är det måndag och jag ska försöka ta tag i matvanorna... inget småätande, så lite socker som möjligt... och jag undrar om det inte är därför jag sitter här nu, med en skalle som vill gå i bitar... socker, ska det vara så svårt?!
Det har väl gått sådär; följande saker har slunkit ner, som jag inte tänkt att de skulle;
- 2 våfflor (ja, med socker på...)
- 2 kex (ja, med chokladfyllning...)
- 5 nötter (ja, choklad-doppade...) skit skit och åter skit
Lillasyster är lömsk. Man kan lätt tro att hon alltid är glad, nöjd... men inte idag. Hela dagen har hon gnällt, ålat runt efter mig.... här har hon hittat lite näsdukar, som hon satte i sig.
Skitkamera! Men ni ser kanske motivet ändå? Det beror inte på huvudvärken, men jag fattar inte dessa klistermärken... är det inte världens i särklass sämsta idé någonsin? Sänk priset på veckans vara, fixa det i pristerminalen, och låt mig få min rabatt i lugn och ro.... ska jag behöva hålla ordning på barn, pengar, varor, notor OCH klistermärken när jag handlar?! I think not...

ett litet glädjeämne var iallafall att jag lyckades använda det där locket i micron... barnmat verkar vara explosivt.... förutom dyrt och äckligt
godnatt!



2 kommentarer:

  1. socker verkar snabbare och bättre än alla alvedon i världen... dessutom hamnar man i ett ganska härligt rus (en kort stund innan hissen slår i källaren...)
    rabattkupongern...? malin malin malin... vuxenpoängssamlande? här i stora staden (UA om du inte förstår) är kortet laddat med rabatterna och det är bara att handla på...

    SvaraRadera
  2. javisst är idén med klistermärken helt stenålders? det enda som händer är att skolungar klistrar varenda lyktstolpe med 5:- rabatt på diskmedel....

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)