torsdag 17 september 2009

önskelista

jag önskar att;
jag hade gillat frukost, gröt, mörkt rågbröd, groddar och råkost. Att jag älskat frukt i massor, och vegetariska biffar. Att jag gillat knäcke med tomat och keso, eller nyttiga smoothies med tvärsur fil/yoghurt och mosig banan.
Att jag ständigt haft en grönsallad på lut, och bara köpt dyr mörk choklad, som jag naturligtvis bara tagit en ruta per dag. Efter lunch.... att jag nöjt mig med soppa och the till kvällsmat, klockan sex, och inte en minut över...
Och sen gått och lagt mig, glad och lycklig. Drömt härliga drömmar om att jag vunnit 158 miljoner, och inget hade fattat att det var jag...

MEN... jag gillar inte alls frukost. Och måste jag äta, så är det helst rostat bröd med smör och marmelad, på gående fot. Frukten ligger kvar i skålen, jag tar hellre en bulle, eller muffins, eller kaka, eller kex, eller glass... eller vadsomhelst... Nyttig yoghurt står kvar i kylen, medan jag dricker det ena glaset efter det andra med mjölk och o'boy.
Pannkakor, våfflor, med sylt och grädde. Varma mackor, med smält ost och ketchup. The... klockan åtta.... 200g choklad (vilken sort som helst) som försvinner i ett nafs (om ingen sett mig äta den, har det då hänt?..)

I'm white trash!

Oftast går jag ändå och lägger mig lycklig, över helt andra saker.... och drömmer om att vinna en ny karaktär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)