måndag 4 april 2011

win-win-situation?

Jag: Nu ska hem, ska du åka med pappa i bilen? Lillasyster: Nej, åka i vagnen. Jag: Ok, då sätter jag dig i vagnen, på sätet där uppe. Lillasyster: Nej Jag: Ok, du vill sitta på det undre sätet, bakom lillebror? Lillasyster: Nej, inte bakom. Jag: Men... du ville ju åka i vagnen? Lillasyster: Nej Jag: Du åker med pappa i bilen då? Lillasyster: Nej jag behöver andas lite.. och hinna räkna till iallafall tjugo... trettio (för jag är hungrig)..så jag ägnar mig åt lillebror istället. Jag sätter honom i det övre sätet, bara under tiden jag gör i ordning allt där bakom. Illvrål. Lillasyster: NEJ! Han ska inte sitta där!! Jag: Vadå? Ville du sitta där? Lillasyster: ja (med värsta surläppen) Och då slängde jag ner Lillebror på hans degraderade plats och skyndade mig att spänna fast remmarna... innan hon hann ångra sig. För när man väl har börjat gå, då hör jag plötsligt väldigt dåligt. Och går väldigt fort. Och vips är man hemma.... Jag: Jaså, du ville gå själv? Inte åka vagnen?.. ok, det hörde inte jag... host host...

2 kommentarer:

  1. Vad det är underbart med barn och deras viljor! Bra att kunna stänga av öronen ibland, hade antagligen gjort likadant:)

    SvaraRadera
  2. ja, det är väldigt praktiskt med den typen av öron. Användbart!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)