lördag 16 april 2011

ni som är utomlands...

Ikväll skulle jag ha förberett en massa. Vi har ett försenat kalas imorgon, och egentligen är jag urtypen för att planera och ha allting gjort i förväg. Flera dagar i förväg, med listor att pricka av. Så dock inte denna gång(fast jag verkligen hade behövt listorna..). Orken har helt försvunnit och jag bara rycker på axlarna, tänker: jaja, det får bli som det blir. Det funkar för många andra, så varför måste jag vara så manisk jämt..? Ha allting framställt ett par timmar innan gästerna dyker upp.. och låtsas vara klar i sista minuten för att inte verka just manisk... Dock har jag fått gjort det viktigaste. Man måste ha ordning på sina prioriteringar i livet. Två efterrättskakor. Två nya varianter som jag inte gjort tidigare. Som står i kylskåpet och ropar efter mig varje gång jag öppnar. Och inte får smaka. Chokladkolapaj och kladdkaka med smultopping... Det missar ni som är ute och reser. Det skulle ni ha tänkt på. Så går det. Ut och semestra. Tsss....

2 kommentarer:

  1. Hej Malin,appropa kakan i kylen. du kan val spara en bit, for vi ar pa vag hem nu.

    SvaraRadera
  2. det verkar ha blivit en bit kvar ja, fastän jag gjorde mitt allra bästa för att tjoffa i mig allt... :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)