måndag 11 april 2011

två duschar senare... :o)


Jovisst sörrni, jag kompenserade torkan igår, genom att duscha två gånger idag istället. Så kan man också göra nämligen. En av privilegierna med att vara vuxen, man gör lite som man vill.


Idag har det varit påskdrama på Mejeriet. För nästan alla kommunens skolbarn i åk 2 - 6. I stort sett hela församlingen är engagerad på ett eller annat sätt. Och fastän man alltid undrar hur i hela friden vi ska hinna få ihop det, att hinna göra det så bra som vi vill... så blir det oftast rätt bra. Om jag får säga det själv. Nån som har barn som har sett det idag?

Med tanke på att jag har Lillebror och Lillasyster att ta hand om, så var min insats lite mer åt det minimalistiska hållet. Men den ska absolut inte undervärderas. Kortet som ni ser ovan... är min uppgift.

Att se till att tända rökelse, så att det luktade riktigt.. ja, jag vet inte ens vad det luktade?! Det var ju till och med jag som hade gått och köpt rökelsen, och valt nåt jag tyckte var överkomligt; kanel. Men inte sjutton luktade det kanel. Snarare kamel.

Så det la jag min själ i. Skitlukt. Jösses vad jag var noga. Sprang runt och viftade så att det skulle lukta överallt. Gömde rökelse lite här och där. Till allas glädje tror jag nog.

Inte så konstigt då att det fick bli två duschar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)