onsdag 6 april 2011

varför inte jonglera också?!

Jag känner lite stress över att jag ligger så många steg efter... och försöker vara kreativ när jag jagar steg.... att göra flera saker samtidigt är vanligen nåt jag gillar. Multitaska. Ibland går det bra. Ibland går det.... inte. idag skulle jag mysa med en stor kopp varm choklad, några skorpor, samtidigt som jag matade Lillebror. Och fick den briljanta idén att sitta och stampa steg samtidigt. Ni ser själva hur det gick. Jag försökte att sucka, tänka "jaja, vad är en bal på slottet"... typ så. Och det funkade. Ända tills jag såg hur långt det hade skvätt, bland annat på listerna och på den randiga tapeten... Hoppsan vilken fart jag fick för att försöka hinna dit med trasan innan det torkade fast...
Lillebror var inte alltför nöjd. Det störde hela rytmen i hans ätande. Är man för långsam hojtar han väldigt...

Se bilden framför er.... skölja trasan - mata Lillebror - ta ett bett i skorpan - svabba med hushållspapper först - mata Lillebror - torka bordet - mata Lillebror - skölja trasan - skrubba tapeten - mata Lillebror - var är skorpan?

Allt annat än fridfullt. Ingen skön fika. Och inte en massa steg som blev registrerade. Inte ett enda.


Dumhuvud.

4 kommentarer:

  1. Multitaska är så bra! I tanken, alltså. Tror vi är lite lika där;) Synd bara att jag, iaf, aldrig lär mig att det sällan lönar sig.
    Lilleman - vilken sötnos!!
    Kram
    Sofia

    SvaraRadera
  2. En dum fråga......VAD ÄR MULTIASKA????/mor

    SvaraRadera
  3. task = uppgift på engelska
    multi = många..

    så på lite svängelske blir det multitaska...

    SvaraRadera
  4. Aha,aj si..man lär sig nya saker varje dag.Tänk jo!!/mor

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)