tisdag 19 april 2011

För det finns väl en logisk förklaring?

Satt och mös i soffan tidigare i kväll, med en febersjuk storebror, ser på "Äntligen hemma" och Lulu Carter som gör elementskydd. Eller skydd, nåt som ska hänga i vägen så de inte syns..

Varför sitter alltid elementen under fönster mamma?
?

Ja, varför gör de det? Om man t.ex. har dåliga fönster är det väl dumt att låta värmen smita ut direkt? Är det bara estetiska skäl? Men visst är det väl så, att elementen sitter under fönstren? Eller är det bara jag och storebror som inbillar oss kanske...

6 kommentarer:

  1. Tack K! Det där har jag oxå undrat. Är det för att väga upp kallraset liksom..? Eller för att den väggytan redan är förstörd? Fast jag har ju element utan fönster (i hallen)- inte snyggt alls, kan jag meddela. Skulle antagligen behöva lite Lulu Carter-lulllull på det elementet. Eller nå't.

    Önskar dej en glad (och GOD!!) påsk!
    Kram/ Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte inte det blev fint, faktiskt tyckte jag ett det blev gör fuult, hela rummet faktiskt!!Jo,faktiskt!!Modern!! :(

    SvaraRadera
  3. utan att överdriva kan man säga att Lulu Carter är ganska "special"... ibland blir det väldigt bra, ibland inte...

    SvaraRadera
  4. Ja, nu missade ju jag själva programmet, så jag har ingen aning om hur dessa elementförskönare (?) blev, och om jag skulle vilja ha just såna. Ibland brukar det bli det bra och ibland - "Nä...".
    Hur som helst kan man ju konstatera att less is more är väl inte hennes grej, eller vad?/Sofia

    SvaraRadera
  5. Nu kommer den! Förklaringen!
    Jovaheterre, jag har för mig att det är så att de sitter under fönstren för att värmaupp den kalla luften som smiter IN. Så om jag hade rätt nu så hade du också det fast tvärtom. /Jennifer

    SvaraRadera
  6. nice... och nu hörde jag din röst inne i mitt huvud.. hehe! 1-1!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)