onsdag 20 april 2011

Halv åtta hos storasyster (& mig verkar det som )

Storasyster är full av goda idéer, och har en del goda vänner med rätt många idéer de också. Nu på påsklovet har de "halv åtta hos mig" hos varandra. Det började i måndags och det avslutas här hemma imorgon kväll.
Jag försökte få det lite tidigare, med tanke på att de minsta barnen, kan bli lite åt det monstruösa hållet ju senare det blir.
Men jag förstår ju det, det blir ju inte "halv åtta hos mig", om man tar det klockan halv sju istället. Bad mom. Dålig idé. Kapitulerade på tre röda.

Storasyster har valt italienskt tema och följande meny.
Förrätt: Tortellini med baconfräs
Varmrätt: Lasagne
Dessert: Panna cotta med bärsås

kan det bli nåt av det tro? typ rester till mig?...

2 kommentarer:

  1. lagas med eller utan mammas hjälp?
    ;-)

    /sara

    SvaraRadera
  2. med mammas hjälp. Vi har inte förhandlat färdigt om disken ännu... :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)