söndag 24 april 2011

nu röjer vi!

Dagens projekt; rensa toaletten från onödiga grejor. Eller, det var ett delprojekt.. egentligen röjer vi i hela huset, överallt på en gång...
Perfekt en dag när det är så härligt väder ute. Men jag är kraftigt förkyld, så jag har inget emot att hålla mig inomhus och gnälla över hur synd det är om mig.


Å här var det grejor... urväxta kläder. Rensas, sorteras... inte så kul under tiden man håller på, men det är väldans härligt efteråt. Tycker jag. De större barnen håller inte med. De tycker man kan strunta i såna värdsliga saker.
Under tiden som jag skurade och rensade lilla toaletten på onödiga grejor, passade jag på att skura mig själv lite också. Det gillades.


Vi har slängt en massa saker som sparats under flera år, för att man kanske kan komma att behöva det senare. Eller för att man ska måla om, eller piffa till... Nu har jag nått självinsikten att om det inte har skett under de 10 åren vi har bott i huset, så kommer det antagligen inte att ske "any time soon"...



Det finns antagligen också en hel del som skulle kunna säljas på Blocket... men just idag var jag mer åt SLÄNGA-hållet. Vem orkar lagerhålla nåt som nån kanske kommer att köpa, för en löjligt låg summa?

(Men det är ju allmänt känt, sedan min "försäljning" barnvagnen", att jag hellre bara ger bort saker. Kosing, cash, stålars, escudos verkar inte vara min grej...) Lättnaden i att bara se allt skräp och bråte åka iväg... gör mig lättare. Gott.


Nu sitter jag med röd näsa, matchande ögon, ond hals, fruktansvärt trött. Men med ett garage och källare som är i hyfsad ordning. En tvättstuga och ett badrum som är städat... skönt.


Och imorgon är det ännu en ledig dag. Halleluja på det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)