torsdag 28 april 2011

man får passa på, lusten kan avta väldigt fort...

Ni vet hur det är.. man har lite svårt att hålla sig.. fastän det inte är dags för flytt på rätt länge, så är man liksom lite uppe i varv och vill sätta fart. Allt som man gör i förväg är alltid mycket roligare och känns lättare än när man sen väl måste ta tag i det...

Så idag vräkte jag ner alla sparade vinterjackor, höstjackor, fodrade regnkläder, regnställ, overaller, thermobyxor... allt! I en prydlig hög. Nu är det sorterat i olika säckar, en del ska skänkas och en del ska sparas.
Lillebror tyckte det var toppen att hasa sig runt bland de måttligt rena kläderna, ända tills han satte sina två tänder i brandsläckaren...


en annan utmaning jag gått och lurat på i flera dagar nu..

.... vi har ett "arkiv" med kvitton. Man kan väl säga att vi följer ett slags kronologiskt system, om man vill vara snäll...uppblandat med lite diverse garantier och bruksanvisningar.

lådan är överfull... och fullkomligt skriker ut "rensa mig, få ordning på mig"...





och här har jag kommit en bit på väg... och precis upptäckt hur låååångsamt det går....nånstans här i processen är det man funderar på att göra en "yvonne ruwaida" (=och tycka att det blir för jobbigt med så många kvitton och bara göra pappersremsor av dem)... men efter en timmes träsmak i baken var jag typ färdig. Typ. Bättre än innan iallafall. Och det räcker för mig.

å förresten, den här byrån.... ett av få exemplar av ful-furu som finns kvar i huset.. jag vill måla om den. Pianosvart eller vit. Vad blir bäst?

4 kommentarer:

  1. Va kul med huset! Grattis! Måste kännas såååå kul! Tänkte ringa och snacka idag, men har haft en liten gnällis så det fick va ;)! Ang byrån... Gissa vad jag tycker??? Byt knopparna oxå, kommer luft rejält. Biltema har riktigt bra pris på knoppar, men jobbiga skruvar som man måste ta av, jaja! Vi hörs! KramAnna

    SvaraRadera
  2. Pianosvart, helt klart!!Mor

    SvaraRadera
  3. Vi får se vilken färg det blir, tack för tipset om knopparna! :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)