måndag 25 april 2011

har ju glömt att säga en liten grej...

Jag hittade några tulpaner i rabatten, de passade bra inne tyckte jag. Annars är jag mästare på att säga till barnen att blommor inte ska plockas, de är vackrast ute...
Och man kan ju få låtsas ibland, att man är en "sån där" som ständigt har buketter med snittblommor runt om i huset.. det passade extra bra idag, när det var ett par som kom och tittade på vårt hus.

Vad?

Jo, det är sant. Vårt hus är till salu.


Jag har varit väldigt trött på huset det sista. Men det är inte husets fel. Det är ju vårt fel, vi är för många. Vi står ut med varandra under årets mörka månader, och sen när det blir sommar blir vi kära i varandra igen, vi och huset...

För det är minimalt med underhåll, så man kan mest ligga och njuta (njuta av det svenska sommarvädret? varför tror ni vi glasade in altanen?).
Ja, det är alltså till salu, för vi har hittat ett större hus. Fast jag kommer sakna vår trädgård och eftermiddagssol på altanen...


3 kommentarer:

  1. Grattis till det nya huset! Hoppas det snart kommer en ny familj och tar hand om ert fina hus.
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Grattis och Lyckatill!!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)