söndag 1 augusti 2010

saker jag borde

Det är härligt väder, bra tork, iallafall ett tag till ser det ut som.. jag vill och jag borde
- tvätta...
- byta sängkläder i alla sängar..
- måla tavellister till köket..
- leta efter ett nytt badkar...
- rädda blomman på lekstugan
- fylla frysen med mat och fika till senare behov
- packa BB-väskan, ifall det skulle dra igång av sig själv tidigare, och det inte alls blir ett planerat snitt utan akut....
- fixa skrivaren som säger att den har fått en inkompatibel färgpatron, men den ljuger...
- ringa arbetsförmedlingen...
- putsa fönster, eftersom det inte är gjort sen... förra året. Snuskigt.

allt detta vill jag egentligen göra, men jag orkar inte. Olika dagar går olika bra. Men fort går det inte, inte aldrig. Och inte helt smärtfritt heller. Inte ens sitta still är skönt. Var femte minut måste jag lyfta på ändan, gå runt lite för att det blir alldeles för obekvämt. Är inte det tråkigt?

Nog gnällt.

Jag fick en tanke att jag skulle piffa upp bloggen lite.. det krävs ju ingen jätteinsats för det. Så vi får väl se hur det blir...Egentligen har jag hela tiden tyckt att "idag funderar jag på" som det står på headern är väldigt töntigt. Men det bara blev så... Å andra sidan är jag ju lite töntig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)