söndag 8 augusti 2010

om det blir bråttom..

Ja, det händer ju att bebisar vill ut innan utsatt/beräknat datum. Fast jag tvivlar starkt på att jag har den sorten..
Men ändå. Det skulle kanske vara bra att börja fundera på att packa väskan. Eller iallafall tänka på vad som ska vara i den. Det kan ju bli stressigt.... det enda som är klart är deckarna. Det är ju det viktigaste.

Saker som jag borde ha koll på;
- behöver man tofflor?
- behöver man handdukar?

Vet ni, de där första barnkläderna som man brukar få låna på BB, till bebisarna? Och de maximalt utslitna filtarna? De får man inte låna längre, nu måste man ta med sig allt sånt själv. Anledningen är tydligen att de stjäls... har ni hört så dumt? Vem tar på sitt barn de kläderna om man inte absolut måste? Vem vill stjäla dem? Jag har aldrig sett några bebisar som har såna kläder, förutom de som är ett par timmar gamla och befinner sig på BB...
Antingen så är jag hemskt naiv, eller hemskt blind... eller så hittar de på, för att spara pengar...

Skit samma, filtar ska fixas och packas ner. Och bebiskläder. Nåt neutralt alltså. Fast inatt, en av gångerna när jag var vaken, fick jag för mig att jag var helt säker på att det skulle bli en tjej. Inte grundat på nåt alls, förutom en känsla. Och jag vet inte ens om jag var vaken på riktigt. Vi får väl se. Jag har ju 50% chans till att ha rätt. Vilket aldrig hjälper mig i kassakön på ICA.

-Deckare
-Underkläder
-Myskläder
-Laddaren till mobilen
-Kameran

äh, fy vad tråkigt det här var. Jag tror jag väntar tills inspirationen infinner sig. Och håller tummarna att det är lugnt tills dess.....

4 kommentarer:

  1. Där är vi inte lika, jag skulle känna mig gör stressad och inte ha den packad. Skönt att du kan vara så lugn. Ha det gott och hoppas det går bra med badrummet. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. åhhh de pirrar i min magen ja längtar så tills eran bäbis kommer, vill snosa lite hihi.. tänker på er varje dag.. Hoppas vi ses i morgon på matchen för ni ska väl dit?? Kramis

    SvaraRadera
  3. ja, jag ska försöka ta mig dit. Magen också.

    SvaraRadera
  4. Har gått och spanat på ert hus i flera dagar och funderat på om bebben har kommit eller ej...
    Idag när det är första arbetsdagen kan jag alltså (ÄNTLIGEN) konstatera: nääää - det har den inte!


    Lycka till Going och det kommer bli en lika underbar liten knodd oavsett kön som era andra 3 juveler ;O)
    Kram kram

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)