tisdag 31 augusti 2010

gone shopping och lite annat...

Igår blev jag så lycklig över att kunna se bikinilinjen igen, så jag bestämde mig för att fixa till den. Raketiraka sig litegranna (man får lite andra preferenser när man går hemma och bara umgås med människor under 1m, tydligt det...)
... och hoppsan vad bra det gick. Upptäckte jag idag. Skärsår, både här och var. Och det har ju aldrig hänt förut?

men det var inte det jag skulle skriva om. Jag åkte till Dalslands IKEA, alltså Bloms. Själva likheten ligger i att även om man inget ska ha, kostar det att gå in. På Ikea har jag aldrig kommit ut igen, utan att det kostat mig minst 1000:-. Lite servetter, värmeljus, nån filt...
På Bloms brukar jag aldrig komma ut, utan att det kostar mig åtminstone i runda slängar 400:-. Trosor, strumpor, tights, extra vantar...

Så även idag. Men bästa köpet var denna...

Jag älskar Bounty i vanliga fall, men nu, när mitt nya lite hälsosammare liv har börjat (snart) så hittade jag en variant med mörk choklad. Och vilken vinnare det var! Hela alltihopa tog slut på fyra bett. Ja, varför njuta liksom? Nu ska jag slänga pappret, och kvittot, så att jag inget har köpt(ätit).
Dagens finfina kort. Han må vara långsam när han äter, men han växer gruvligt fort. 500g på en vecka. Allt sitter under hakan. Hamster-traditionen verkar leva vidare.... charmigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)