lördag 14 augusti 2010

gör ett försök...

att få till ett blogginlägg. Men jag måste medge att jag är väldigt seg. Och liksom inte bara i kroppen, utan hela mig, huvudet med...
Det är väldigt mycket känslor och funderingar att ta in, och mycket att smälta. Och det kommer nog att ta lite tid. Fast man har varit med om det flera gånger tidigare..

Tankarna har snurrat ungefär så här;
-visst är jag lycklig, men den överhängande känslan är lättnad...världens längsta 9 månader är över...
- hur kunde jag glömma hur överbedrövligt första dygnet är efter ett snitt? Otroligt... aldrig nånsin mer!
- hur kan en del nyförlösta komma på tanken att klämma ner sig i ett par snygga jeans på BB? (själv var jag glad att jag knäppt knapparna på storskjortan....)
- huvudet snurrar av tankar och jag tar fram papper och penna för att få ner dem... men då är de plötsligt borta?! tomt...
- vad ska han heta? De andra barnen har haft sina namn klara när de har lämnat BB..... inte denna gång...
- hur länge måste jag gå med den nya gubbmagen?
- hur visar jag bäst min tacksamhet över min familj? Över mina barn, och MS? Som har slitit för att göra iordning badrum, fixat ny bil m.m.
- hur överlever jag sen, när MS börjat jobba?
Lillasyster har ännu inte visat några tecken på svartsjuka, tvärtom... hon är lyrisk och tycker att det är mysigt... ännu ett nytt ord hon lärt sig under de dagar jag varit borta....

8 kommentarer:

  1. Mysigt är det rätta ordet. Kommer gå strålande med Mille, det tror jag i allafall. Fundera ia!nte fööör mycket bara utan passa på att njuta så länge som MS är hemma. Du är så strukturerad och ordningsam så det kommer gå bra! Axel, Edwin, är mina förslag!
    Kram fråm Larssons

    SvaraRadera
  2. Stolt storasyster =)
    Förslag på namn en liten Oskar kanske ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Strort grattis och massor med kramar från Annicka F!!

    SvaraRadera
  4. Härligt att få komma hem! Hoppas du får tid att återhämta dig efter snittet. Försöka intala Simon att det inte är en dans på rosor med ett planerat snitt heller...han kanske ska träffa dig för en chat på området? ;) Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. nej ärligt syster... ett stort grattis från oss i ua. Jag ringer någon dag.
    Älskar dig massor, glöm aldrig det!!!!

    SvaraRadera
  6. ...Malin, du skriver så bra och jag förstår precis hur du känner dig. Du fick mig nästan att börja gråta...hörru...du är en underbar, härlig, ärlig och fantastisk människa och jag önskade att du var närmare för då skulle jag ge dig en STOR Kram...

    SvaraRadera
  7. Bara va! Ta en sak i taget - bara det viktigaste. Och du - passa på att bli lite ompysslad!

    Grattis igen! Så söt han var, Lilleman.
    Kram
    Sofia

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)