tisdag 3 augusti 2010

komma i ordning

Jag skulle gärna vilja vara i ordning med allt. Men så är inte fallet. Jag har inte orkat. Inte hunnit. Inte kunnat.
Köket är halvklart, vi väntar på tapeterna. Badrummet är typ påbörjat, men inte mer. Min egen garderob ska jag gå igenom sen, för sen ska det slängas! Tjo! En massa tjockiskläder som jag aldrig mer vill se. Fast jag får väl vänta tills framåt jul....

Så i brist på annat, så fixar jag lite i lekstugan istället. Det är ganska lagom stort, för min ork. Det saknas fortfarande lite möbler, typ nån docksäng, och nån liten hylla. Men resten går framåt. IKEA har varit med och hjälpt till.... Hyllan har jag skruvat upp med ögonmått (ja, och skruvdragare), glömde tumstocken och vem vill offra 75 extra steg på att hämta den? Not me...
"Nu säger ni till pappa att det är jätterakt", visst?!
"Vi har mätt jättenoga, på vårt vis", visst?!

Hittade ett par gamla konserver från Tanzania, längst upp i ett skåp i köket... De har inte fyllt nån funktion under alla år, men jag har inte haft hjärta att slänga dem. Det var en helt underbar och läskig resa, på samma gång...

Bättre än krukväxter...

Och lite burkar och flaskor. Nu ska det nog kunna lagas middag i huset....
Orken och humöret är lite bättre idag, vi får väl se vad vi kan hitta på. Men det kan gå fort över, har jag märkt...

5 kommentarer:

  1. Jag har en docksäng ni kan få. Köpte den på loppis för den var så billig och söt. Kan ta med den nästa gång om ni vill alltså?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att det blir så fint!!! Vart har du hittat de små flaskorna? Ser ljuvliga ut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. tack gärna, varför inte? Flaskorna är köpta på Ute&Inne, och ja de är jättesöta. Om jag har vägen förbi, kan jag fixa med några åt er... :o)

    SvaraRadera
  4. Va mysigt du gör! Förstår inte var du får all ork ifrån. Höggravid, trebarns mor och fixar och donar. Galet! Jag orkade ingenting i slutet.

    SvaraRadera
  5. Heidi; tricket är att fördela timmarna så här;
    15minuter "jobb"
    45minuter fika/vila

    det funkar! :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)