måndag 23 augusti 2010

Måndag! väl?...

Idag är dagen jag fruktat i flera dar... dagen då verkligheten är här. Dagen då MS börjat att jobba och jag själv ska se till att alla barnen är nöjda och glada.
Kl 7 på morgonen. Jag brukar ha fullt sjå att bara hålla mig själv nöjd och glad, vid den tiden på dygnet.

Men hittills är jag rätt nöjd.

Jag har hunnit måndagsväga mig; -2kg sen förra veckan (=8,5kg totalt) det är väl ok, varken mer eller mindre.

Både storasyster och storebror kom iväg i tid till skolan, med både skor och rätt väska.
Jag lyckades lämna rätt barn på dagis, inte i rätt tid, men nästan.

Jag tyckte det kändes så härligt att gå i solen, att jag bestämde mig för att gå till apoteket med vagn och lillebror och alltihop. Bara drog iväg. Bara drog iväg utan plånboken. Så det var bara att svettig gå hem igen, för att ta bilen andra vändan.... klantskalle!

Jag har rullat köttbullar.

Jag har hängt tvätt.

Så nu tycker jag att jag inte behöver göra nåt mer, inte idag, kanske inte förrän på onsdag. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)