onsdag 18 augusti 2010

Ni vet vad man säger...

Happy wife - happy life...

Så här såg köket ut i går kväll.... nästan klart... spackeldamm över hela köket och halva hallen utanför...(gardinerna har jag sytt alldeles själv. Bambu. Om frugan själv får välja) och här är det färdigt. Städat och klart.
Och..... tada!..... inte så pjåkigt... jag är jättenöjd. Det blev bättre än jag vågade förvänta mig. Det är mycket kärlek i luften just nu. Lampan var en chansning som gick hem. Älskar den. Tapeterna blev bättre än jag tänkte mig. Älskar dem.
Nya bilen, så mycket skönare (och snyggare) att åka i än jag hoppats. Jag var inställd på en hippie-buss. Älskar den.
Det känns som att jag har förbrukat all tur på en gång just nu. 4 friska barn. Inga fler bristningar på kuppen. Vi hittade en bil tillslut. Ett renoverat badrum. Ett uppfräschat kök. Ingen mjölkstockning. En underbar man. Härliga vänner och föräldrar. Inga nya åderbråck
OCH jag har gått ner 6,5kg på en vecka, det händer inte ofta! ... så jag ska nog inte köpa nån lott just nu. Turen är nog förbrukad....
Däremot känns det inte riktigt schysst att en liten krabat som varit max 3 minuter i solen, ändå är brunare än jag...
men jag kan väl inte få allt, antar jag.. ?!

2 kommentarer:

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)